Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nástroj pro práci s Objektově orientovanými Petriho sítěmi
Neužil, Antonín ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Kočí, Radek (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o vývoji a použití grafického editoru objektově orientovaných Petriho sítích implementovaných v jazyce PNtalk. Nejprve jsou zde popsány Petriho sítě rozšiřující se s postupem času. Navazuje na ně popis objektově orientovaného paradigma. Dále je zde popsána struktura objektově orientovaných Petriho sítí v implementaci PNtalku. Dále práce uvádí popis návrhu aplikace, kde je uvedena struktura celé aplikace z několika pohledů. Hlavní motivací pro vytvoření tohoto nástroje je snaha zpřístupnit objektově orientované Petriho sítě jejich uživatelům. Aplikace byla implementována ve frameworku JavaFX a celý postup je uveden v následující kapitole spolu s testováním. Výsledek práce je prezentován v příkladech obsažených v poslední kapitole, která obsahuje i podrobný manuál pro ovládání aplikace. Výsledný nástroj ve spolupráci s PNtalk serverem dovoluje uživatelům pohodlnější práci s OOPN a jejich vizuální podobou.
Chat a sdílená kreslící plocha pro mobilní telefony s Bluetooth
Pitner, Ivo ; Rogalewicz, Adam (oponent) ; Novosad, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou, návrhem a implementací aplikace pro mobilní zařízení, která umožní dvěma uživatelům komunikovat. Jako příklad by mohla sloužit situace, kdy se lidé potřebují dohodnout, ale není možné rušit okolí rozhovorem. Komunikace probíhá textově nebo graficky. Program je napsán v jazyce Java 2 Micro Edition a ke spojení zařízení využívá rozhraní Bluetooth.
Vizuální editor elektrických schemat
Kadák, Michal ; Pindryč, Milan (oponent) ; Kunovský, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi modelování elektrických obvodů a metodami řešení takových modelů. Zaměřuje se na analýzu dnešních systémů, aby jejich rysy mohly být dále použity v návrhu vlastního grafického editoru.
Inovace cvičení z oblasti zpracování obrazu
Honkyš, Jan ; Záviška, Pavel (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá inovací cvičení z oblasti zpracování obrazu. Inovace spočívá v připravení návodů jednotlivých cvičení v alternativních programech, ve výuce se nyní používá program Adobe Photoshop CS6 Extended. První kapitola se zabývá barevnými modely, prostory, správou barev a formáty bitmapové grafiky. Ve druhé kapitole jsou představeny alternativní bitmapové editory – Adobe Photoshop CC 2021, GIMP, Affinity Photo, Zoner Photo Studio X, Corel PaintShop Pro 2022. Následně jsou porovnány podle několika kritérií, je zvážena cenová náročnost pro školu i studenta a je proveden výběr programů vhodných pro výuku zpracování obrazu. V dalších kapitolách jsou vypracovány návody jednotlivých cvičení ve vybraných programech a je provedeno zhodnocení vhodnosti těchto programů pro výuku.
Grafický editor pro OS Android
Hrazdíra, Matěj ; Heriban, Pavel (oponent) ; Roupec, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a implementací aplikace pro editaci rastrové grafiky pracující pod operačním systémem Android. Nejprve je uveden přehled dostupného software, a to jak pro platformu Android, tak PC. Na základě tohoto přehledu jsou formulovány požadavky na vytvořený software. V následující kapitole jsou shrnuty potřebné teoretické znalosti, na základě kterých jsou jednotlivé funkce programu implementovány. Poté je představen operační systém Android se zaměřením na jeho nasazení a další specifické vlastnosti, které mají přímý vliv na vývoj aplikací pod ním pracujících. Dále je popsána navržená aplikace z pohledu koncového uživatele. Zde je popsáno uživatelské rozhraní a jednotlivé funkce programu. V poslední kapitole je popsána samotná implementace vytvořeného software – rozdělení aplikace na jednotlivé moduly a odpovědnost jednotlivých tříd aplikace. Přílohy obsahují ukázky použití aplikace.
Webový nástroj pro tvorbu grafických prezentací
Košina, Boris ; Španěl, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Bakalárska práca popisuje proces tvorby jednoduchého grafického editora s podporou produktových katalógov v prostredí webového klienta. Editor umožní pomocou grafických primitív, textov a obrázkov vytvárať grafické prezentácie produktov určené do reklamných kampaní na sociálnych sieťach. V práci je tento proces popísaný od prieskumu vhodných technologií a požiadaviek zadávateľa, až po návrh rozhrania a jeho testovanie. Ďalšie časti sa venujú grafickým primitívam a obrazovým filtrom. Popisujú ich návrh, implementáciu a následné integrovanie do finálneho riešenia editora.
Grafický editor metadat pro OLAP
Šmerda, Vojtěch ; Ruttkay, Ladislav (oponent) ; Hruška, Tomáš (vedoucí práce)
Práce popisuje technologie OLAP a data mining a komunikaci těchto technologií s uživatelem prostřednictvím dynamických tabulek. Jsou uvedena základní teoretická a odborná východiska. Dále je přiblížena implementace dynamických tabulek, které používá portálové řešení společnosti Vema, a. s. Jsou popsána metadata tabulek a navržen grafický editor, který je umožňuje efektivně navrhovat. Poslední část se zabývá implementací grafického editoru.
Parazitní kapacity při řešení elektrických obvodů
Kadák, Michal ; Konvalina, Jiří (oponent) ; Kunovský, Jiří (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá použitím parazitných kondenzátorov pri výpočte elektrických obvodov pomocou diferenciálnych rovníc, ktoré sa použijú ako vstup do simulačného nástroja TKSL, umožňujúceho výpočet rozsiahlych systémov diferenciálnych rovníc metódou Taylorovej rady. Druhá časť sa zaoberá návrhom a implementáciou grafickej nadstavby nad TKSL, ktorá bude kresliť elektrické obvody.
Možnosti rozvíjení digitálních kompetencí v rámci výuky výtvarné výchovy na základní škole
Tihon, Štěpán ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje digitálním kompetencím a možnostem jejich rozvíjení v rámci výuky výtvarné výchovy na základní škole. V teoretické části se soustředí na vymezení terminologie vztahující se k digitálním formám umění, pojmenovává základní principy nových médií a zaměřuje se na nové technologie či fenomény digitálního světa, jež mají značný vliv na současné požadavky směřující k osvojení těchto specifických kompetencí. Při definování oblastí digitálních kompetencí se text opírá o koncepční modely, které se snaží vymezit ucelený jazyk sjednocující termíny, jež se k rozmanitým digitálním dovednostem vztahují. V závěru teoretické části pak práce mapuje strategii vzdělávací politiky České republiky ve vztahu k implementaci těchto modelů do kurikulárních dokumentů. Výsledným vyústěním je pak konfrontace sledovaných témat s oborem výtvarné výchovy a jeho teoretickými východisky. Praktická část práce představuje konceptové analýzy navržených hodin výtvarné výchovy směřujících k systematickému rozvíjení digitálních kompetencí žáků a je podpořena prezentací vlastních tvůrčích činností, které sloužily jako reflektivní nástroj využitý během navrhování předložených zadání. KLÍČOVÁ SLOVA Digitální kompetence, digitální gramotnost, základní vzdělávání, výtvarná výchova, digitální technologie, nová média,...
Inovace cvičení z oblasti zpracování obrazu
Honkyš, Jan ; Záviška, Pavel (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá inovací cvičení z oblasti zpracování obrazu. Inovace spočívá v připravení návodů jednotlivých cvičení v alternativních programech, ve výuce se nyní používá program Adobe Photoshop CS6 Extended. První kapitola se zabývá barevnými modely, prostory, správou barev a formáty bitmapové grafiky. Ve druhé kapitole jsou představeny alternativní bitmapové editory – Adobe Photoshop CC 2021, GIMP, Affinity Photo, Zoner Photo Studio X, Corel PaintShop Pro 2022. Následně jsou porovnány podle několika kritérií, je zvážena cenová náročnost pro školu i studenta a je proveden výběr programů vhodných pro výuku zpracování obrazu. V dalších kapitolách jsou vypracovány návody jednotlivých cvičení ve vybraných programech a je provedeno zhodnocení vhodnosti těchto programů pro výuku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.